عوامل مؤثر بر کیفیت و قیمت کابینت آشپزخانه

عوامل مؤثر بر کیفیت و قیمت کابینت آشپزخانه

تعداد بازدید:1566

سفارش کابینت آشپزخانه یکی از سخت‌ترین مراحل آماده‌سازی یک خانه است. یکی از دلایل دشواری این فرآیند، اختلاف قیمت اعلام‌ شده توسط کابینت سازان مختلف می‌باشد. این تفاوت قیمت‌ها موجب ایجاد حس عدم اطمینان در مشتری می‌شود، که این امر کار را هم برای مجری کابینت آشپزخانه و هم برای سفارش‌دهنده کابینت سخت می‌کند.
اغلب مشتریان به این مسئله اشاره می نمایند که، هنگام سفارش کابینت آشپزخانه قیمت‌های مختلفی توسط کابینت ساز به آن ها اعلام‌ شده است.
در این جا ما به نکاتی اشاره می کنیم که هنگام سفارش کابینت آشپزخانه باید آن‌ها را از کابینت سازتان بپرسید و پس از آن حتماً می‌توانید با مقایسه قیمت و کیفیت پیشنهاد شده، انتخابی منطقی داشته باشید.
عوامل مؤثر بر کیفیت و قیمت کابینت آشپزخانه به شرح ذیل می باشد:
 
تاثیر جنس بدنه کابینت آشپزخانه بر کیفیت و قیمت کابینت آشپزخانه
جنس بدنه ام دی اف به‌ کار رفته در کابینت آشپزخانه شما یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که هنگام سفارش کابینت آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید.
طبیعتاً مواد به‌کاررفته در ورق‌های ام دی اف بیشترین تأثیر را بر کیفیت نهایی دارند. ام دی اف با تحت ‌فشار گرم قرار دادن ذرات ریز چوب، با استفاده از رزین و پارافین تولید می‌شود. ام دی اف های بی‌کیفیت و ارزان ‌قیمت موجود در سطح بازار چگالی کمی دارند و بوی بدی از خود ساطع می‌کنند.
 
هم چنین اگر ام دی اف به‌کاررفته در کابینت آشپزخانه شما از نوع نامرغوب استفاده شده باشد، پس از یک سال، تمام پیچ‌ها خودشان را ول می‌کنند و با گشادشدن جای پیچ‌ها داخل ام دی اف، درهای کابینت آشپزخانه حالت تراز خود را از دست می‌‌دهند و پس از مدت کوتاهی شما مجبور خواهید شد که هزینه‌ای مجدد صرف کابینت آشپزخانه خود نمائید. مشتریان خریدکابینت، با انتخابی مناسب می‌توانند چندین سال از کابینت آشپزخانه خود لذت ببرند بنابراین هنگام سفارش کابینت آشپزخانه‌ به کیفیت، بیشتر از قیمت اهمیت دهید. 
 
تاثیر یراق‌آلات کابینت آشپزخانه بر کیفیت و قیمت کابینت آشپزخانه
یراق‌آلات بخشی از هزینه‌ای است که کابینت ساز برای ساخت کابینت آشپزخانه منزل شما متحمل می‌شود.
درنتیجه اگر در زمان خرید کابینت قیمت بسیار پایینی توسط کابینت ساز به شما اعلام گردید، یکی از نکاتی که باید به کیفیت آن توجه کنید یراق‌آلات است. 
یراق‌آلات بی‌کیفیت چه تأثیری بر قیمت کابینت آشپزخانه شما دارد؟
با صراحت می توان اعلام کرد که لولا و جک بی‌کیفیت پس از مدت کوتاهی کارایی خود را از دست می‌دهد و شما مجبور می‌شوید یراق‌آلات کابینت آشپزخانه خود را تعویض کنید، که این امرباعث می شود جای پیچ‌ها گشاد ‌شود و پس از مدت کوتاهی درها حالت تراز خود را از دست ‌بدهند.
دستگیره در کابینت آشپزخانه نیز بخشی از یراق‌آلات محسوب می شود. دستگیره در کابینت تاثیر زیادی بر زیبایی کابینت آشپزخانه شما دارد. یک مجری کابینت می‌تواند برای کابینت آشپزخانه شما از دستگیره بسیار ساده، بی‌کیفیت و ارزان استفاده نماید که می تواند و بر قیمت کابینت آشپزخانه شما تاثیر گذار باشد.
البته در برخی از واحدهای صنفی هزینه یراق‌آلات را از شما جداگانه می‌گیرند. بهتر است این مورد را قبل از سفارش کابینت بپرسید.
 
یراق‌آلات کابینت آشپزخانه
 
تاثیر صفحه کابینت آشپزخانه بر کیفیت و قیمت کابینت آشپزخانه
صفحه کابینت آشپزخانه موجود در بازار انواع مختلفی دارد که شامل موارد ذیل می باشد:
1. صفحه کابینت دوبل: که از به هم چسباندن دو ورق ام دی اف ساخته می‌شود. جنس روی صفحات دوبل، از جنس ورق‌های رنگی می باشد و این نوع روکش‌ها در برابر خط و خش، رطوبت و حرارت پایداری از خود نشان نمی‌دهند. 
 
بنابراین مراقب باشید هنگام خرید کابینت آشپزخانه صفحه دوبل به شما ندهند. چراکه صفحات دوبل کارایی موردنظر را ندارند.
2. صفحات کابینت شرکتی:  از طرفی در صفحه‌های شرکتی از روکش‌هایی استفاده می‌شود که در برابر حرارت، رطوبت و خط و خش مقاوم تر است. همچنین قیمت صفحه کابینت شرکتی با روکش HPL بالاتر از قیمت صفحه کابینت 
 
دوبل است.
3. صفحات کابینت از جنس سنگ های مصنوعی:
• صفحات کورین Samsung : که از 55 درصد اکرولیک و 45 درصد رزین در تولید آن استفاده می شود،که موجب انعطاف پذیری این نوع از صفحات کابینت می شود.
• صفحات کورین ایرانی: که از 95 درصد رزین و 5 درصد اکرولیک در تولید آن استفاده می شود و به نسبت مابقی برندها ترد و شکننده می باشد.
• صفحات مارمونایت: که از روکش finish کوارتز و مواد استارون ایرانی جهت تولید آن استفاده می شود.
• صفحات کوارتز: که از سیلیس و خرده سنگ های معدنی استفاده می شود.
• صفحات SPL : که از خانواده HPL می باشد که دارای فشردگی بالا و مقاومت در برابر رطوبت و حریق می باشد.
بنابراین نوع صفحه به کار رفته در کابینت آشپزخانه شما یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر کیفیت و قیمت کابینت آشپزخانه است.
 
صفحه کابینت
 
تاثیر طراحی کابینت آشپزخانه بر کیفیت و قیمت کابینت آشپزخانه
طراحی کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های تعیین‌کننده زیبایی کابینت آشپزخانه شما می باشد. یکی از عوامل تاثیر گذار در زیبایی و قیمت کابینت آشپزخانه شما به‌کارگیری طرحی می باشد که با ذوق و سلیقه و رعایت تمام استاندارد‌ها طراحی شده باشد، ممکن است در دو آشپزخانه با یک اندازه ولی با دو طراحی متفاوت، قیمت نهایی اعلام‌ شده به شما، تفاوت بسیاری وجود داشته باشد. به‌کارگیری دکورها، کابینت‌های کمدی و نیمه‌کمدی و شلف‌ها و دیگر المان‌های زیبایی برای شما هزینه‌ساز است. درنتیجه هنگام اعلام قیمت‌ نهایی  توسط مجری کابینت‌، کابینتی که قرار است تحویل بگیرید و طراحی کابینت آشپزخانه را نیز لحاظ کنید.
در زمان طراحی کابینت آشپزخانه بررسی نمائید که، آیا از تمام پتانسیل آشپزخانه شما استفاده شده است یا صرفاً آشپزخانه را با چند یونیت ام دی اف، بدون توجه به زیبایی و کارایی برای شما پر کرده‌اند.
 
تاثیر نصب کابینت آشپزخانه بر کیفیت و قیمت کابینت آشپزخانه
نصب کابینت آشپزخانه از معدود بخش‌هایی است که شاید خیلی در هزینه ساخت کابینت آشپزخانه شما تأثیرگذار نباشد. اما در کیفیت و ظاهر آن بسیار موثر است. اگر شما برترین طراح و بهترین متریال مورد مصرف را تهیه نمائید، اما کابینت آشپزخانه شما استادانه و با ظرافت نصب نگردد، تمام زحمات و هزینه‌های شما هدر رفته است و نتیجه دلخواه حاصل نمی گردد.
تمام نکات فوق را در اینجا گرد هم آوردیم تا شما مشتریان محترم انتخابی بهتر و مطمئن‌تر داشته باشید و پس از صرف هزینه از زیبایی و کیفیت آشپزخانه خود لذت ببرید.
 
نصب کابینت آشپزخانه در شیراز
 
شایان ذکر است در مورد هر کالا  و خدمات، اتحادیه ای وجود دارد. در حرفه کابینت سازی نیز، اتحادیه کابینت سازان شیراز پاسخگوی تمامی سوالات و مشکلات شما در زمینه استانداردهای قیمت و کیفیت کابینت آشپزخانه با هر نوع متریال می باشد. ضمنا تاکید می نماییم که فقط با افراد دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه کابینت سازان شیراز قرارداد خود را منعقد نمایید تا در صورت بروز هر گونه مشکل به راحتی قابل پیگیری باشد. 
 
 
 
 
 
 
 
 

پاسخگوی شما هستیم.

07138316283