راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

تعداد بازدید:1681

در طی سال ها فعالیت درعرصه کابینت مشکلات مشتریان را بسیار دیده و لمس کرده ایم و می دانیم که در زمان انتخاب کابینت سوالات بسیاری که شامل جنس، رنگ و طرح کابینت و اینکه کدام فروشگاه قیمت صحیح کابینت را به شما ارائه می نماید را در ذهن خود دارید. در این مبحث اتحایه صنف کابینت سازان شیراز تلاش نموده تا به بخشی از سوالات مشتریان در خصوص کابینت پاسخ دهد تا شما راحت تر بتوانید کابینت مورد نظر خود را انتخاب نمایید.  

انواع مدل کابینت آشپزخانه

طرح کابينت، رنگ کابينت، جنس کابينت، براق و مات بودن يا کلاسيک و مدرن ، همه اين ها با هم  انواع مدل کابينت را مشخص می کنند و باید هرکدام به صورت مجزا و با هماهنگی کامل انتخاب شوند تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

برای انتخاب کابینت موارد ذیل را مدنظر داشته باشید:

1. ابتدا سبک کابينت آشپزخانه خود را مشخص کنيد:

شما مي توانيد هر کدام از سبک های کابینت را بسته به سلیقه خود انتخاب کنيد و نگران کيفيت آن نباشيد. چون اگر کابينت ساز شما از متريالی با جنس خوب استفاده نماید، مرغوبيت و عمر کابينت ها هيچ فرقی با یکدیگر ندارند و فقط زيبايي کابینت مهم می باشد. اینکه کدام سبک را شما می پسندید؟ تمیز کردن کدام نوع برایتان راحت تر می باشد و آیا به لک شدن کابینت ها حساس می باشید یا خیر...

2. طرح آشپزخانه را انتخاب کنيد:

پس از انتخاب سبک کابینت های خود بايد مشخص نمائید که چه طرحی را در آشپزخانه می پسندید؟ آیا می خواهید که کانتر جزيره داشته باشيد؟ ميز صبحانه يا نهارخوری؟ میز کار چطور؟ فر و مايکروفر هم داريد؟ در ذهن خود جایی را برای لوازم دکوری در نظر گرفته اید؟

در این جا باید بررسی شود که لوله کشی آشپزخانه، طراح را نسبت به خواسته های شما محدود نکند. همه موارد مورد نظر خود را می بايستی با طراح مطرح نمائید تا طراح با دانش فنی خود بین شرايط محيط و خواسته های شما هماهنگی ايجاد کند. شایان ذکر است که در بعضی از موارد به ايده آل صددرصد نمي رسيد مگر اينکه زمان نقشه کشی ساختمان نقشه کابینت آشپزخانه را در نظر گرفته باشيد.

اگر فضای آشپزخانه شما سقفی کوتاه دارد سعی کنید از چوب هایی که خطوط عمودی دارند و دستگیره های بلند که به صورت عمودی نصب می شوند استفاده نمایید و اگر آشپزخانه شما سقف بلندی دارد، سعی کنید از چوب هایی با خطوط افقی استفاده کنید. 

انتخاب جنس، برند، بافت و رنگ کابينت:

وقتي طرح را تائيد کرديد بايد به سراغ جنس کار و برندی که مي خواهيد با آن  کار کنيد بروید، بسیار مهم است که بر اساس رنگ، برند را انتخاب ننمایید، بلکه اول برندهای با کيفيت را بشناسيد، انتخاب کنيد و از بین آنها رنگ و بافت مورد علاقه خود را تعیین کنید. رنگ هایی که شما برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب می کنید بسیار مهم است، پس سعی کنید بیش از دو رنگ را در طراحی خود استفاده ننمایید. ولی در کابینت هایی که درب آن ها پروفیل (قاب دار) می باشد، دو یا سه رنگی که با هم هارمونی داشته باشند، کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد. 

برای خرید کابینت آشپزخانه از کجا شروع کنیم؟

انتخاب فروشنده کابينت:          

در مرحله اول شما بايد فروشگاهی را که مي خواهيد از آن جا کابينت بخريد را انتخاب نمائید:

براي اندازه گيری آشپزخانه زمانی را هماهنگ کنيد.

نکته: بهترين زمان براي اندازه گيری بعد از سفت کاری ساختمان می باشد. در اين زمان شما با داشتن طرح کابينت، تاسيسات آشپزخانه را نصب می نمایید.

اندازه گيری آشپزخانه:

طراح يک نقشه از آشپزخانه شما را برداشت می کند و در صورت نياز، از محل عکس برداری می نماید و سايز يخچال، مايکروفر، اجاق گاز و .... و همين طور از ايده های شما يادداشت برداری خواهد کرد.

طراحی کابينت آشپزخانه:

طراح بر اساس ايده شما يا به سليقه خودش يک طرح آماده می کند. اگر شما از سليقه خودتان مطمئن می باشید، باز هم اجازه دهید طراح، طرحي را مطابق با فکر و سليقه خود تهیه نماید. هيچ وقت علم و تجربه را دست کم نگيريد.

تاييد طرح کابينت ها:

بعد از آماده شدن طرح سه بعدی آشپزخانه شما توسط طراح، می بایستی با مشورت کارشناس و طراح و انجام تغييرات، آن را به ايده آل خود نزديک نمایید. (معمولا طرح شما صددرصد ايده آل نخواهد بود)

نکته: از طراح بخواهيد نکات ريزی را که در طرح، قابل رویت نيست و برای شما مهم است را يادداشت نماید تا در زمان اجرای کار فراموش نشود.

انتخاب رنگ و جنس کابينت :

بر اساس طرح تاييد شده، يک، دو يا سه رنگ از نمونه رنگ ها و جنس های موجود را انتخاب کنيد و با مشورت طراح، آن ها را در آشپزخانه خود جاگذاری و ترکيب نمایید تا ايده آل رنگ بندی خود را نیز مشخص کنید.

نکته: اولين انتخاب بهترين انتخاب است، تجربه نشان می دهد که هرچه قدر بيشتر در انتخاب رنگ حساس باشید، بيشتر از چيزی که واقعا دوست داريد دور می شوید تا به جايی می رسيد که می گویید: "من گيج شدم و انتخاب رنگ را به روزی دیگر موکول می کنید."

انتخاب يراق کابينت :

رنگ، جنس و مارک ريل، لولا، پايه، صفحه، دستگيره و... را انتخاب نمایید.

برآورد هزينه کابينت :

بر اساس انتخاب کابینت شما در مراحل گذشته، فاکتور صادر و اعلام می گردد.

نکته: فاکتور بايد طوری باشد که شما بعد از اتمام کار بتوانید آن را با کار انجام شده تطبيق دهید. از گرفتن يک قيمت کلی بدون ريز فاکتور پرهيز نمایید.

عقد قرارداد خريد کابينت:

اکنون بايد قراردادی را امضا نمایید که کل موارد انتخاب شده جهت ساخت کابینت و هم چنین قیمت کلی کار درآن قید شده باشد.

نکته: حتما قراردادی را امضا کنيد که فاکتور با جزئيات و يک تصوير از کابينت طراحی شده به پيوست داشته باشد. اين به معنی بی اعتمادی طرفين نسبت به یکدیگر نمی باشد، بلکه با توجه به اين که کار جزئيات زيادی دارد، ممکن است در صورت مکتوب نبودن جزئيات، سوء تفاهمی بين شما و فروشنده به وجود آید.

چک کردن طرح کابينت ها:

از اين به بعد دیگر نیازی نیست که شما کار زيادی را انجام دهید.

طراح يا کارشناس با طرح تاييد شده به محل نصب می آیند و کابينت ها را به صورت فرضی جاگذاری می نمایند و اگر نکته ای فراموش شده باشد، آن را اصلاح می کند.

آماده کردن صورت توليد کابينت:

بر اساس طرح، کار آناليز شده و جهت ساخت به کارگاه ارسال می شود.

ساخت کابينت:

صورت های آناليز شده ارسالی شما در صف توليد قرار می گیرد تا نوبت به ساخت کابينت ها، درب ها و دکورها شود.

نکته: در کارگاه کسی نمی داند که طرح آشپزخانه شما چيست. آن ها فقط طبق صورت آناليز، قطعه يا کابينت را می سازند و اين روند نشان دهنده این است که کارشناس موقع نوشتن صورت آناليز کار، چقدر بايد دقت داشته باشد.

ارسال کابينت ها به منزل شما:

با هماهنگی شما کابينت ها، درب ها و دکورها به محل نصب ارسال می گردد.

نکته: بر اساس قوانين اتحاديه های اکثر شهرها تحويل در طبقه همکف به عهده فروشنده و حمل به طبقات بالاتر به عهده خريدار می باشد.

نصب کابينت:

نصاب، توسط طراح برای نصب آشپزخانه توجيه می شود و نقشه نصب را دريافت می نماید.

نکته 1: قبل از زمان نصب "سينک، گاز، هود، آبچک و ... را تهيه نمایید".

نکته 2: بهتر است موقع نصب عجله نکنيد و کنار نصاب نايستيد. اين کار تمرکز نصاب را برهم مي زند و ممکن است کار ظرافت دلخواه شما را پيدا نکند.

کسری کار:

کابينت به دليل داشتن جزئيات زياد، معمولا با کم و کاستی های کوچکی در پايان کارهمراه می باشد، ولی اين مطلب به هيچ وجه نگران کننده نيست، چون خيلي از این ایرادات ظرف کمتر از 24 ساعت اصلاح می شوند.

تحويل کابينت به مشتری:

در زمان پایان کار، نماينده ای از طرف فروشنده، کار نصاب را چک می کند و توسط يک رضايت نامه، از شما امضای اتمام کار را می گيرد.

نکته: امضای رضايت نامه به منزله اتمام کار شما با فروشنده است.

مراحل بالا بسیار جزئی بيان گردیده وهر کدام از اين مراحل ممکن است در مراکز مختلف به صورت های متفاوتی اجرا گردد.

 

پاسخگوی شما هستیم.

07138316283